Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Cosmeluxx Aps

Cosmeluxx Aps
Højen 35
4700 Næstved
TLF: +45 25710807 (tel:+45 25710807)
CVR: 44126249

Betaling

Cosmeluxx Aps modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det
virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Priser

Alle viste priser er eksklusiv moms. momsen bliver tilføjet i kurven.

Priserne på denne side kan ændres uden forudgående varsel.
Cosmeluxx tager forbehold for eventuelle tastefejl, udsving i råvarepriser og valutakurser samt andre udefrakommende ændringer,
*såsom afgiftsændring hvor der i den forbindelse tages forbehold for løbende ændringer af afgiftsbeløbet.
Der tages forbehold for trykfejl og for forhold som er uden for vores kontrol.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det
beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet
og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen.
Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit
rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen
efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men
reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller
kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen
behandler og hæver betalingen for din ordre
Alle beløb på hjemmesiden er eksklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Cosmeluxx Aps benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger
med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre
udefrakommende.
Cosmeluxx Aps’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage. Enkelte produkter kan have længere leverings tid.
Cosmeluxx Aps afsender varer med følgende: PostNord – Erhverv, PostNord –
Valgfrit udleveringssted, – Direkte,  – GLS shop delivery – pakke til pakke shop, GLS Business Parcel – pakke til erhverv.
Ved køb over 499kr eksklusiv moms gives der gratis fragt. Ved køb under eller for 499kr eksklusiv moms tillægges der et fragt beløb på 150kr. Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med
omdeling”
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager
og hjem til dig.

Fortrydelsesret/returnering

Som forbruger har du 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler på vores webshop. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte, at modtage varen eller undlade at afhente den, uden samtidig at give os besked

I forbindelse med returnering af fortrudt køb, står du selv for at betale fragtomkostningerne. Du skal selv sende pakken retur. Ønsker du at sende pakken retur, tilbyder vi at du kan købe en returlabel, gennem vores returportal. Ved brug af vores returlabel, skal din returpakke indleveres i nærmeste pakkeshop.

*Bemærk at der kan gå op til 14 dage fra vi modtager din pakke og til retursagen er færdigbehandlet. Du modtager en bekræftende mail (kreditnota) på, at din retur er gennemført og få dage efter, er pengene tilbageført på den konto, som ordren er betalt fra.

Der gives ikke fortrydelsesret/returnering på Molderm produkter og nåle købt i vores webshop da varen er af sådan
art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret. Der giver kun returet ifølge aftale med Cosmeluxx ApS ved fejllevering samt ved reklamation.

Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

REKLAMATION OG FEJLLEVEREDE VARER

Hvis du mod forventning skulle opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne, og du har 24 måneders reklamationsret på alle varer. Du skal reklamere indenfor ”rimelig” tid efter, at du har opdaget evt. mangel ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Ved berettiget reklamation er returforsendelsen naturligvis fragtfri for dig, blot du kontakter os på forhånd og benytter den forudbetalte returlabel vi fremsender. Benyttes en dyrere fragtform er dette for egen regning. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Ved afviste reklamationer vil du blive kontaktet direkte. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Inden du returnerer varen, bedes du på forhånd sende os en email på: kontakt@cosmeluxx.dkI mailen vedhæftes billede(r) samt beskrivelse af fejlen på varen.  Du vil herefter blive kontaktet om det videre forløb.  På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer. Oplever du at modtage en forkert vare, bedes du sende os en email på: kontakt@cosmeluxx.dk på den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer. Har vi mulighed for det, så sender vi fragtfrit en ny vare til dig, inkl returlabel til den vare du har fået fejlleveret. Er varen udsolgt tilbagefører vi det fulde beløb til dig efter modtagelsen af reklamationen. I tilfælde af fejlleverede varer er returforsendelsen naturligvis også fragtfri for dig.

Bemærk, at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor kvittering på indlevering samt evt. track & trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny. Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige
oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver
tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Cosmeluxx Aps, har vi brug for følgende
oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
. Cvr nummer

Der sælges kun til erhverv B2B og du/i skal være registeret klinik godkendt af sundhedsstyrelsen, gælder for køb af Molderm Produkter.

Andre øvrige produkter sælges B2B.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne
levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Cosmeluxx Aps og opbevares i op til fem år,
hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid
sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om
præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Cosmeluxx Aps har adgang til de oplysninger, der
registreres om dig.
Den dataansvarlige i Cosmeluxx Aps er: Carsten Hansen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Cosmeluxx Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod
registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om
dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse
hermed rettes til kontakt@cosmeluxx.dk

Cookies

På https://www.cosmeluxx.dk anvendes cookies med det formål at optimere
hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt
for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop
Cookies og Privatlivspolitik

Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på https://www.cosmeluxx.dk, hvilket betyder, at et
statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor
mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Cosmeluxx Aps’s
hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay
betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus,
Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen
for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at
løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du
indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen,
som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager
over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr.

Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen
behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en
klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse
kontakt@cosmeluxx.dk